האם אפליקציית המובייל שלכם חשופה להונאות?

האם אפליקציית המובייל שלכם חשופה להונאות?

בואו נתחיל מהסוף, האם אפליקציית המובייל שלכם חשופה להונאות? התושבה הפשוטה והלא נעימה, היא: כן. אבל זה קצת יותר מורכב מזה… מפתחים ומשווקים של אפליקציות חדשות למובייל צצים בשנים האחרונות בעולם, ובמיוחד בישראל, כמו פטריות אחרי הגשם. ישראל היא מעצמת היי טק, ובכלל זה גם בתחום האפליקציות למובייל. לכן, ישנם מפתחים רבים בישראל, פרטיים ומסחריים כאחד, אשר חשופים לאחד מתחומי ההונאות והרמאויות החדשים אשר צומח בקצב מסחרר בעידן הדיגיטלי – תרמיות פרסום במובייל. מהן תרמיות אלו, כיצד ניתן להימנע מהן והאם תחום זה רלבנטי עבור כל מעבדת סלולר או משתמש פרטי או שרק עבור מגזר מסוים בעולם היישומים?

סרטון שמדגים עד כמה זה קל היום לפרוץ לכל סוג סמארטפון. כן, גם אתם יכולים, אבל תהיו מוסריים ובבקשה אל תעשו זאת!

 תרמיות והונאות אשר פוגעות באתרים ואפליקציות 

תרמיות פרסום למיניהן במובייל הן כאמור תחום חדש יחסית אשר צומח בקצב מסחרר בעולם בשנים האחרונות. מדובר בדרכים זדוניות שונות באמצעותן ניתן לפגוע במפתחים של אפליקציות חדשות ו"להתלבש" על אפליקציות מוצלחות על מנת "לגנוב" מהן תעבורת גולשים, להשיג באמצעותן פרסום חינמי לקהל יעד גדול וכו'.

אחת הדרכים הנפוצות לעשות זאת היא באמצעות בוטים אוטומאטיים אשר מזייפים תעבורת גולשים לאתר מסוים, וכך יכולים לקדם אתר באופן בלתי מוצדק מצד אחד, או לפגוע באתר מסוים מצד שני. בנוסף, קיימות דרכים שונות לזייף התקנות של אפליקציות, להתחזות לאפליקציה מסוימת, לגרום למשתמשים להוריד אפליקציה כלשהי ואז לבצע הונאה בסלולרי של אותו משתמש מתוך האפליקציה שהוריד וכו'.

כאמור, ישנן דרכים רבות ויצירתיות לעשות זאת, וכך לפגוע הן במשתמש עצמו והן במפתח האפליקציה המקורית.

האם אפליקציית המובייל שלכם חשופה להונאות

לא חייבים להחזיק מעבדת סלולר על מנת להיזהר מהונאות באפליקציות למובייל

על מנת להילחם באותן הונאות הפוצות המכוונות לפגוע באפליקציות מובייל ספציפיות, יכולים המפתחים השונים לנקוט במספר דרכים, גם ללא משאבים רבים לצידם. גם אם אתם מפתחים פרטיים העובדים מביתכם, ולא עומדת מאחוריכם חברת היי טק עשירה או מעבדת סלולר משוכללת, אתם עדיין יכולים להגן על האפליקציה שלכם מפני מרבית ההונאות והתרמיות פרסום הנפוצות.

דרך אחת לעשות זאת היא לוודא כי מי שמשווק עבורכם את האפליקציה ורוכש עבורכם תעבורת פרסום עושה זאת מחברות אשר חוסמות תעבורה מכתובות IP אשר נמצאות ברשימות השחורות למיניהן. בנוסף, ניתן לבדוק פרמטרים כמו דפוסי הורדות והתקנות של האפליקציה, כמו גם דפוסי שימוש. ניתן להפיק מידע רב בתחומים אלו ולהסיק ממנו מסקנות רבות בנוגע לרמת הסיכון מהונאות אליה חשופה האפליקציה שלכם.

כאמור, אינכם חייבים להחזיק מעבדת סלולר משוכללת על מנת לבצע את הבדיקות הללו ובכך להוריד משמעותית את רמת הסיכון אליה חשוף היישומון שאתם מפתחים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות