הורים רבים זוכים לחוות את ההרגשה הלא נעימה המתקבלת לעיתים בסוף החודש, כאשר פירוט האשראי מגיע, ובו מופיעה הוצאה גבוהה באופן בלתי צפוי ומתוכנן על חשבון המכשיר הסלולרי של הילדים. בני נוער רבים, ואף ילדים קטנים יותר מחזיקים כיום מכשיר סלולרי, ומדברים ומתכתבים עם חבריהם ללא הפסקה. במקרה בו ההורים לא שמו ליבם בזמן לפוטנציאל הבזבזני שבמצב זה, חשבון הסלולרי עלול להאמיר למחוזות בלתי צפויים. למרבה המזל, קיים פתרון יעיל ופשוט למצב, פתרון אותו ניתן לרכוש כמעט בכל מקום המתמחה בעולם הסלולר. גם אצלנו ב-ismart מעבדת סלולר בחדרה או בכל מקום אחר הקרוב ביותר למקום מגוריכם גם בדוכני הסלולר בקניון בו אתם מבקרים מדי פעם, תוכלו למצאו אותו – כרטיס סים חד פעמי הפתרון בשבילכם!
כרטיס סים חד פעמי – איך זה עובד ולמי זה מתאים?
האפשרות של רכישת כרטיס סים חד פעמי המכונה גם "פרי פייד" (מפני שמשלמים מראש על השימוש העתידי בו) אינה מוכרת למרבית ההורים, למרות שמדובר בפיתרון מתבקש ומצוין בדיוק למצב זה.
העיקרון הוא פשוט – רוכשים כרטיס סים בתשלום חד פעמי, אותו ניטן "לטעון" בסכום מסוים. סכום זה מאפשר למשתמש כמות מסוימת של דקות, הודעות ונפח גלישה באינטרנט, כאשר לאחר מיצוי כמות זו, לא ניתן להמשיך ולהוציא שיחות והודעות או לגלוש ברשת, ללא טעינה נוספת. כך, ניתן לשלוט מראש, כאשר טוענים את הכרטיס, בדיוק בגובה ההוצאה הסלולרית של הילד עבורו מיועד הכרטיס. זאת בניגוד למצב הנפוץ יותר בו הילדים יכולים להשתמש במכשירם כאוות נפשם, וההורים נותרים עם החשבון המנופח בסוף החודש.
פתרון זה מתאים לא רק לילדים, אלא גם לקבוצות נוספות באוכלוסייה, דוגמת תיירים, עובדים זרים וכל מי שמעדיף לא להתחייב ולהפקיד את מספר כרטיס האשראי שלו בידי חברת הסלולר. בעוד המצב הרווח יותר מאפשר שימוש בלתי מוגבל בסלולר, ותשלום בהתאם, כרטיס סים חד פעמי ומסלול "פרי פייד" מאפשר שליטה מלאה ונוחה בהוצאה החודשית.
לסיכום
כאמור, בין אם מעבדת סלולר בחדרה או דוכן מכירות בקניון שליד הבית – ניתן להשיג כרטיס חד פעמי ומסלול פרי פייד במקומות רבים. עבור הורים לילדים המתחילים להשתמש בסלולרי מומלץ לבחון אפשרות זו, ולהיווכח עד כמה פתרון זה נוח, ומאפשר שקט נפשי בכל הנוגע להוצאות של הילדים על הסלולרי.